2021. március 13., szombat

Leveles leves

 

Nagyon várjuk már, hogy végleg elmúljon a hideg. Megjelenjenek a kertben vagy a piacon a friss, szabadföldi növények. Egyelőre csak a menta bújik a cserépben, meg a kakukkfű töpreng azon, hogy most mi legyen: jöjjön vagy maradjon. Vitamin iránti vágyunkat már kevéssé csillapítja az alma, a télire eltett zöldségek is veszítenek értékükből. Meg kell becsülni mindent, ami hasznos lehet a szervezetünknek. Így aztán én nem dobom ki a brokkoli szárát és a karalábé levele is, ha van, jól ízesíti a leveseket. Rizsbe is jó. Most ezt a levest másfél brokkoli szárából és egy kevés karalábé levélből készítettem a krémleveseknél szokott módon. Egy kis fazékban kétszeres vízzel feltettem főni az összevágott zöldséget, sóztam, borsoztam, majd behabartam egy kis tejfölös lisztes habarással. Botmixerrel pépesítettem. Újra feltettem főni és elkevertem benne két evőkanál leöblített kuszkuszt. 5 perc és kész is volt. 

3 megjegyzés:

  1. A krémlevesek nagy kedvencek nálunk is. Legutóbb sütőtökből készítettem,fenséges lett.

    VálaszTörlés
  2. De jó! Más is szereti a brokkoliszárat?! Én imádom. Többnyire csak úgy nyersen eltűnik - kisfiam vagy én szoktuk megenni. De most épp kicsit megpárolom és a rózsákkal együtt panírozni fogom ebédre. Levesnek is biztos finom. Karalábélevelet eddig nem használtam. Én a retek levelét szeretem salátába tenni.
    Olyan szép ez a leves... főzzek ma mégis egy krémlevest is?!

    VálaszTörlés