2020. december 6., vasárnap

Sütőtökös muffin. Kicsit diétás



Készült már muffin sárgarépával, kakaósan, a sütőtököt felhasználtuk már gyömbérkenyérben , kekszben, levest főztem belőle, fűszeres italba használtam, mint a KFC-ben, de a sütőtökös muffin még újdonság a blogon. Több helyen láttam mostanában, talán Katalinnál utoljára, így én is elkészítettem a kicsit diétás változatot, amelyet csak fehér liszttel és cukorral megsüthetnek az egészségesek is, de minek. Ez így jó, ahogy van. Nemrég mutattam a beirdalt sütőtököt, a rendes változatból használtam a muffinhoz Noémi receptjét véve alapul.

Hozzávalók:
1 bögre finomliszt
1 bögre zabpehelyliszt
1 sütőpor
1/4 bögre 1:4 édesítő
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
csipet só
fél bögre sütőtök püré
2 tojás
1 bögre tej
1/2 bögre olaj
1 mokkáskanál reszelt gyömbér
- díszítés
sütőtök püré
narancslé


Elkészítés:
A sült tököt szitán áttörjük. A száraz hozzávalókat a szárazzal, a folyékony hozzávalókat a folyékonnyal keverjük össze, majd elegyítjük őket. Muffin formába öntjük, és 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Kb 20 perc. Ha kihűlt, díszíthetjük narancslével kevert sütőtök pürével. 





A mellékelt videóban Tímár Sára énekli Nemes Nagy Ágnes Karácsony című megzenésített versét. Ezzel kívánok elcsendesedést, ünnepre hangolódást.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép muffinokat sütöttél, örülök hogy Te is elcsábultál a sütőtökkel való sütik sütésére 😁. Szerintem nagyn jó alapanyag, finom szaftos lesz lesz tőle a tészta, és egészséges is.

    VálaszTörlés