2020. május 20., szerda

Bodzakrémes bodzatorta

 Nagyon szeretem a bodzát. Mind az illata, mind a látványa, mind az íze kedvenc, és a bodzaszörpön túl is van élet. Illetve van recept. Bodzás receptjeimet ide gyűjtöttem.
Persze egy bodzás csokitortához először a szörpöt kellett elkészíteni. A parókián kimentem a kertbe, és leszedtem annyit, amennyivel tele lett a nagy hordó. Az utolsó években már nem is kellett kirándulni menni érte. Most viszont van egy nagyobbacska bokor az utca végén, és még néhány a közeli tó mellett. Éppen annyit tudtam gyűjteni, hogy ezt a kis mennyiséget elkészítsem. nem is tudom, hogy a környéken merre van nagyobb állomány, de eddig a gyerekek nem is rajongtak érte. Még ajándékba is adtam a rokonoknak. Látható a következő képen, hogy régebbi is van. Tavalyelőtti, és három éves is. Milyen szépen sötétedik a színe!
Azért ebben a világos színben a legszebb. Üde, friss hatása van. Hát még az íze!
Aztán elkészült a szörp, mint látható, és többen jelezték a gyerekek közül, hogy kérnek. Változnak az idők, készíthetem a következő adagot. Milyen jó lett volna, ha erre előbb fény derül!

 Már készítettem olyan csokoládé tortát, amelyben a szörp készítésből visszamaradt szirmok adták a jó ízt, aminek egy másik torta az alapja csak narancshéjjal. Itt a receptje.

Most kicsit tovább fejlesztettem a receptet, és pillanatok alatt már csak a fele árválkodott a tányéron.

Hozzávalók:
150 gr fehércsokoládé
10 dkg liszt
3 tojás
Kb fél csomag sütőpor
1 dl olaj
1 evőkanál cukor
kb két evőkanálnyi bodzaszirupos virágszirom

Elkészítés:
1 dl olajba beletördeltem a csokoládét, és meleg víz fölött megpuhítottam. A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját kikevertem a cukorral. Hozzáadtam az olajos csokit, a bodzavirágot, a sütőporos lisztet. A fehérjét habbá vertem és óvatosan beleforgattam. Közben előmelegítettem a sütőt 200 fokra. Egy 22 cm-es tortaformát kibéleltem sütőpapírral, és abban sütöttem meg. Kb 10 perc után 150 fokra mérsékeltem a hőfokot. Tűpróbáig sütöttem. ketté vágtam, és megtöltöttem a krémmel.
Hozzávalók:
1 csomag Aranka krémpor
2.5 dl bodzaszirup
1.5 dl víz
1 evőkanál keményítő
5 dkg vaj
A krémport kikevertem a szörppel (víz+szirup), majd beláttam, hogy nem fog megszilárdulni, mert nem tejes, így adtam hozzá egy kis keményítőt, és felfőztem. Majd kikevertem egy kis vajjal. Kentem a két tortalap közé, és rácsurgattam a maradékot. Az oldalára elfelejtettem kenni. Majd legközelebb. 
Egy finom bodzavirágos tortakrém recept itt.
Bibliás elmélkedés helyett az eredeti szöveg Jézus utolsó földi napjairól. Holnap ünnepeljük a mennybemenetelét.

Jézus megjelenik a tanítványoknak (Jn 20,19-23)

Miközben ezekről beszélgettek, maga Jézus állt meg közöttük, és így köszöntötte őket: Békesség nektek! Azok megrettentek, és félelmükben azt hitték, hogy valami szellemet látnak. Ő azonban így szólt hozzájuk: Miért rémültetek meg, és miért támad kétség a szívetekben? Nézzétek meg a kezeimet és a lábaimat, hogy valóban én vagyok! Tapintsatok meg, és nézzetek meg jól! Mert a szellemnek nincs húsa és csontja, de amint látjátok, nekem van. És ezeket mondva, megmutatta nekik a kezeit és a lábait. Amikor pedig még mindig hitetlenkedtek örömükben, és csodálkoztak, megkérdezte tőlük: Van itt valami ennivalótok? Ők pedig adtak neki egy darab sült halat. Elvette, és szemük láttára megette.
Majd így szólt hozzájuk: Ezt mondtam nektek, amikor még veletek voltam: be kell teljesednie mindannak, ami meg van írva rólam Mózes törvényében, a prófétáknál és a zsoltárokban. Akkor megnyitotta értelmüket, hogy értsék az Írásokat, és így szólt hozzájuk: Úgy van megírva, hogy a Krisztusnak szenvednie kell, de a harmadik napon fel kell támadnia a halottak közül, és hirdetni kell az ő nevében a megtérést és a bűnbocsánatot minden nép között, Jeruzsálemtől kezdve. Ti vagytok erre a tanúk. És íme, én elküldöm nektek, akit Atyám ígért, ti pedig maradjatok a városban, amíg fel nem ruháztattok mennyei erővel.

Jézus mennybemenetele

Ezután kivitte őket Betániáig, felemelte a kezét, és megáldotta őket. És miközben áldotta őket, eltávolodott tőlük, és felvitetett a mennybe. Azok pedig leborulva imádták őt, majd nagy örömmel visszatértek Jeruzsálembe; mindig a templomban voltak, és áldották Istent.
Igemagyarázat egy gyönyörű modern képpel:

5 megjegyzés:

  1. Kreatív és csodás ötlet! A szörpöt én is nagyüzemben gyártom mindig. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Zsuzsa. Sokkal jobb a házi, mint a bolti, igaz?

      Törlés
  2. Nagyon szép a tortád, és milyen finom, illatos lehet 😄

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin. Valóban, kívül belül élmény lett.

      Törlés
  3. Több éves bodzaszörp????????? Az tudományos fantasztikum lenne nálunk.

    VálaszTörlés