2020. március 27., péntek

Sajtos kifli barna liszttel

Ez a cukorbetegség nem is olyan rossz. Soha nem kényeztettem így a férjemet. Most a kedvére készítek kekszeket, átálltunk a barna kenyérre, és otthon sütöm. Ez utóbbi persze nekünk is jó, de akkor is. Mondtam neki a múltkor, hogy tulajdonképpen velem van kiszúrva, mert a kettes cukor nem olyan nagy baj, de én fél nap a konyhában vagyok. 😊 Mozoghatna egy kicsit többet is, hogy lássam, a diétán kívül is tesz valamit az egészségéért. Sajnos nehéz kirobbantani, mióta hazaköltöztünk.
A megszokott süteményeket, ételeket is igyekszem átszabni a diétás kívánalmaknak, amiben nemcsak az a fontos, hogy ne legyen cukor, hanem az is, hogy lehetőleg a fehér liszteket kerüljük. A teljes kiőrlésűnek jobb a glikémiás indexe, vagyis lassabban szívódik fel, ezért nem nyomja fel olyan hirtelen a vércukrot. Itt soroltam fel az eddigi recepteket
Már van juhsajtos kifli a blogon finomliszttel, most kicsit átszabtam, a barna kenyerem tésztáját használtam fel alapként. Sajtos sütemény receptek itt.

Hozzávalók:
-a tésztához40 dkg finomliszt
60 dkg teljes kiőrlésű liszt
3 dkg élesztő
2 dkg só
7 dl víz
-kiflihez
5 dkg vaj
20 dkg reszelt sajt
1 dl tej



Előző este elkészítjük az előtésztát. Keverőüstbe, vagy amiben dagasztani fogjuk, 40 dkg finomlisztet elkeverünk 1 dkg élesztővel és 3 dl vízzel. Csak úgy, tessék, lássék. Letakarjuk, és ott hagyjuk.
Másnap adunk hozzá 60 dkg teljes kiőrlésű lisztet, 2 dkg sót, 2 dkg élesztőt 4 dl vízben elkeverve, és alaposan kidagasztjuk. Akkor jó, amikor már elválik az edény falától, és gombóc lett. 40 percig kelni hagyjuk letakarva egy ruhával, majd átgyúrjuk, és ismét 40 percig kelesztjük. Kettéosztjuk, hosszúkás cipóvá gyúrjuk, olajozott kenyérsütő formába tesszük az egyik felét, tetejét bevagdossuk, és még kelni hagyjuk 20 percig. Közben  4 részre osztjuk, és kerek lapokra nyújtjuk a tészta másik felét. A képen látott módon háromszögre vágjuk, teszünk rá egy kocka vajat, egy csipet sajtot, és a tetejét is megszórjuk sajttal. Előtte meg lehet kenni felvert tojással. Én csak vizeztem. 10 perc után begyújtjuk a sütőt légkeverésre 250 fokra, a kenyeret jól megspricceljük vízzel, és kisütjük a kiflikkel együtt.




Bibliás elmélkedés:
Délelőtt becsöngetett a szomszédasszony, aki egy generációval fiatalabb, hogy vásárolni megy, hozzon-e valamit. Ancsikánk már bevásárolt nekünk, de almát elfelejtett venni. Nemsokára megérkezett Ildikó a gyümölccsel. Testvérré vált a nyomorúságban, ahogy az ige mondja. "Mindig szeret a barát, de testvérré a nyomorúságban válik."(Példabeszédek könyve 17.17)

Szép gondolatokat találtam erről itt. (katt a kék szövegre)
Ha Ön középkorú, ugye segít valakinek a környezetében? 
Ha Ön 65 feletti, ugye elfogadja a segítséget? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése