2016. március 17., csütörtök

Königsbergi húsgolyók Róza játékára


Róza német ételeket vár a játékára. Majdnem lekéstem, mert elnéztem a határidőt, de mégsem. Itt egy német recept.


Hozzávalók:
A húsgolyókhoz
1 db zsemle
1 közepes fej vöröshagyma
50 dkg darált sertéshús
1 db tojás
2 teáskanál mustár
só, bors ízlés szerint
0.75 l zöldség alaplé

A szószhoz
30 g vaj
35 g finomliszt
0.5 l zöldség alaplé, amiben a húsgolyókat főztük
1 db tojássárgája
10 ml habtejszín
1 evőkanál kapribogyó
só, bors ízlés szerint
1 teáskanál citromlé
1 evőkanál kapor


Húsgolyók készítése:
A zsemlét hideg vízbe áztatjuk, és összekeverjük a finomra vágott hagymával, a hússal, a tojással, mustárral. Sóval, borssal ízesítjük. Vizes kézzel golyókat formálunk belőle. Kedvenc reszelt zöldségemet használtam az alapléhez. A vízben főztem egy kicsit, majd leszűrtem, és ebben főztem a húsgolyókat 15 percig. Kivesszük őket a léből.
Szósz készítése:
A vajat egy serpenyőben felolvasztjuk, hozzáadjuk a lisztet, és tovább melegítjük egy kicsit. Felöntjük a zöldséglevessel, amiben a húsgolyókat főztük, és állandó keverés mellett 5 percig főzzük. A tojássárgáját összekeverjük a tejszínnel, és hozzávegyítjük a szószhoz. Én egy picit főztem még együtt. Hozzáadjuk a kapribogyókat, sózzuk, borsozzuk, és citromlével ízesítjük. A húsgolyókat a szószba tesszük, és megszórjuk kaporral. Én szárítottat használtam. 


A nosalty-n találtam ezt, és nagyon megtetszett. Finom is volt. Glaser nevű szakács küldte be. Főtt krumplival tálalta. Mi tésztával ettük.
A tányért Alsónémediben kaptuk, amikor férjem ott prédikált egy evangelizációs héten.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése