2016. március 30., szerda

Bundás alma 77. VKF!



A Vigyázz! Kész! Főzz! 77. fordulóját a Tűpárna és habverő blog írta ki. Irodalmi művekből vagy filmekből kell ételt választani.
Sokáig gondolkodtam, hogy milyen hangulatú műből főzzek. Mivel elég komoly témákat szoktam felvetni, hiszen ez egy vallásos blog is, ez esetben váltani akartam Wodehouse-ra, aki kedvenc íróim közé tartozik. Évente elolvasom a Rengeteg pénzt, és eleinte, amikor még csak 5-10-szer olvastam, harsányan nevettem rajta buszon, villamoson is. De nem tudtam volna nyelvhalat beszerezni, hirtelen bazsalikom se került a minestronéhoz, úgyhogy maradt egyik kedvenc filmem A farm, ahol élünkVan benne minden: izgalom, akció és szerelem is.
A 19. század végén játszódik Amerikában. Egy vallásos közösség életébe nyerünk bepillantást, főszerepben az Ingalls család. Nagyon sok jó dolgot lehet tanulni tőlük emberségről, szeretetről, Isten iránti bizalomról. Nagyon szegényen kezdik, de nem is gazdagodnak meg igazán. A lányoknak csak egy bögréjük van kezdetben, bár nem kék. Nekem ilyen bádogbögrém volt itthon. A családfő kedvenc étele a bundás alma. A fonnyadt tavaszi almáinkból épp jó elkészíteni.

Hozzávalók:
1 tojás
2 dl tej
annyi liszt, amennyivel sűrű palacsinta tésztát készíthetünk
csipet só.
Az almákat meghámozzuk, szeletekre vágjuk, magházát karalábévájóval kivágjuk, lisztben megforgatjuk, a palacsintatésztában megmártjuk, és olajban kisütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése