2022. július 12., kedd

Fagylalt, jégkrém házilag. Diétásan is

 

Anyukám nagy fagyirajongó volt. Barátnője egy dunántúli kisvárosban lakott, ahol már a 70-es években is volt egy cukrászda, ahol a megszokott vanília-csoki-puncs kínálat helyett volt vagy húszféle. Tobzódtunk a finomabbnál finomabb ízekben. Ma már ez teljesen megszokott, sőt egészen különleges, egzotikus fagyikat is ehetünk. Nemrég láttam fokhagyma ízűt egy videón. Ezt azért nem kívánnám meg, de a sztracsatellát, joghurtos meggyet, velencei álmot azért én is szeretem. Tetszik, amikor lapáttal csapnak egy adagot a tölcsérre, és mérik a súlyát. Persze ez egy kicsit szemfényvesztés, mert az árát nem befolyásolja az, hogy kanállal, vagy mással adagolják. Így is, úgy is meglehetősen drága, de nem kell mindent boltban venni. Nagyon egyszerűen készíthetünk otthon is. A mascarpone és a habtejszín nem számolós, így a cukrosoknak csak a gyümölcsöt kell figyelembe venni, ha megfelelő édesítőt használnak. 

Hozzávalók:
25 dkg mascarpone
2,5 dl vagy több habtejszín (lehet több)
gyümölcspüré, vaníliaaroma, kakaó stb
cukor vagy édesítő

Elkészítés:
 A tejszínből jó kemény habot verünk, majd hozzáadjuk a mascarponet is, és jól elkeverjük. Bármivel ízesíthetjük, amit szeretünk. Én sárgabarack-és meggypürét adtam az egyik adaghoz, vaníliaaromát a másikhoz. Fagyaszthatjuk dobozban is, vagy ilyen jégkrém készítő formákban. Nekem 7 pálcikás és a mascarpones doboz lett tele. Hamar kész, és nem lesz darabos, jeges. Finom selymes, majdnem, mint a bolti. A formák kitöltésére jobban kell figyelni, mint én tettem, hogy jobban kitöltse a helyet az anyag. 

A Cukor nélkül, szénhidrát diéta fb csoportban találtam a receptet. Kis módosítással közlöm.

5 megjegyzés:

  1. Finom nyalánkságot készítettél! Nekem is tervben van egy fagyi, elő- utóbb elkészül majd 😊.

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet ez a fagyid ilyet még / mascarponeval / nem készítettem.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett a házi jégkrémed, és tényleg egyszerű elkészíteni. Amióta cukros lettem csak vágyakozom egy fagyi/jégkrém után, így nagyon örülök hogy benéztem hozzád. Megfogom csinálni, köszönöm.

    VálaszTörlés
  4. Igazán hűsítő finomság, szépek lettek!

    VálaszTörlés
  5. Katalin, Éva, Gizi, Zsuzsa! Elnézést a kései válaszért. Nagyon köszönöm a kedves szavakat. Bátran lássatok hozzá, nagyon egyszerű és finom fagyi.

    VálaszTörlés