2021. április 28., szerda

Burgundi marharagu. Boeuf Bourguignon





Kellett volna bele gyöngyhagyma is, de nincs szezonja. Egyébként sem láttam még soha sem a piacon, sem a zöldségesben, meg nem is szeretjük a főtt hagymát. Így aztán ez olyan burgundi ragu lett, "ahogy én készítem"😊
Még soha sem láttam, nemhogy ettem volna, így nagy várakozással tekintettem elé. Nem csalódtunk. Egy igen finom, omlós húsú marhaétel sikeredett nem éppen rövid idő alatt, de hát a jó munkához idő kell. 4-5 órát vett igénybe ez a művelet, de megérte. Ahogy fokozatosan egyre több hozzávaló került bele, úgy lett egyre ínycsiklandóbb az illata. Alig vártuk, hogy megkóstoljuk. Mármint rendesen, mert azért közben is teszteltük. Több receptet is megnéztem, Julia Child filmjét is, aki ezt az ételt és sok más francia remeket meghonosított az Egyesült Államokban. Végül leginkább innen okosodtam. 
Hozzávalók:
1 kg marha apróhús
1 dl olaj
2 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
3 dl száraz vörösbor
1 evőkanál sűrű paradicsomlé
1/2 teáskanál friss kakukkfű
1/2 tk őrölt rozmaring
1 ek Worcester szósz
3 babérlevél
só, bors
1/2 kg gomba
3 kisebb sárgarépa




Elkészítés:
A húst szárazra töröljük, és az olajon megpirítjuk, hogy elveszítse a vörös színét. A visszamaradt olajos lén megpirítjuk a finomra vágott hagymákat, a húst visszatesszük, hozzáadjuk a W. szószt, a fűszereket, sót, borsot, felöntjük a borral, és nagyon lassú tűzön addig főzzük, amíg a hús puhulni nem kezd. Akkor gazdagítjuk a nagyobb darabokra vágott sárgarépával, és készre főzzük. Időközben az elfőtt levet vízzel pótoljuk/pótoltam. Ha még egyszer készítem, akkor még bort is adok hozzá., de répát kevesebbet. A lisztet viszont teljesen kihagytam. A gombát Julia nagyobb darabokra vágta, a szárát is hozzáadta. Én sem szeleteltem, hanem ék alakban vágtam 6-8 részre, a szárát pedig kidobtam, mert szivacsos volt. Száraz serpenyőben pirítjuk a gombát, mielőtt a húshoz adjuk. Először levet enged, amikor elfőtte, akkor jó. Kicsit összefőzzük még a hússal, és tálalhatjuk. A köret okozott némi fejtörést, végül rizst főzött Juci lányom, mert náluk fogyasztottuk el. Illik hozzá a krumplipüré, az apró krumpli, de a puliszka vagy a nokedli is. 
.........
Fontos üzenet
Még azt hadd mondjam el neked,
-akárki légy, aki olvasod-
hogy Isten akkor is szeret,
ha nem hiszed el,
vagy nem akarod! (Túrmezei Erzsébet)

6 megjegyzés:

  1. De jól néz ki, nagyon finom lehetett! A marhahúst mi is szeretjük, egyszer kipróbálom majd 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin. Biztos ti is szeretitek majd.

      Törlés
  2. Nagyon guszta finom lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Szuper jól néz ki, biztos nagyon finom is!❤🙂

    VálaszTörlés