2021. január 26., kedd

Ostyatorta fehér csokis krémmel

 

Meglátni és megszeretni. Pedig valószínűleg színezékkel készült, ami nem biztos, hogy egészséges, de szinte mindent itthon készítek, amiben semmi adalék nincs. Egyszer lehet kisiklani, ugye? A vajas, margarinos krémeket  amivel az ostyákat tölteni szokták, nem szeretjük, ezért tanácsot kértem több fb csoportban. Nagyon jó ötletek jöttek, és a fehércsokis mascarponés összeállítás mellett döntöttem. Mivel cukros, nem is kóstoltam még meg, de a lányoknak nagyon ízlik.

Hozzávalók:
3 kész ostyalap
3 tábla fehér csoki
250 g mascarpone
Elkészítés:
A csokit gőz fölött felolvasztjuk, majd hozzákeverjük a mascarponét. A lapokat egyenként kenjük meg, kb egy evőkanál jut mindegyikre. Nem ilyen sorrendben voltak a színek, és a harmadikból, ami egyszínű volt, csak egy lapot használtam a tetejére. Este készült, másnapig hagytam, hogy átjárja a krém. Nagyon vékonyan kell kenni, mert félő, hogy átázik a sok krémtől. Így pont jó volt. Ízletes, de roppanós. 


Bibliás elmélkedés:
A zsidó nép 450 évig élt Egyiptomban. Eleinte jól ment a soruk, amikor viszont már sokan lettek, akkor a fáraó elkezdett félni attól, hogy elfoglalják az országát. Hosszú üldöztetés után sikerült kimenekülniük, de olyan hirtelen jött a szabadulás, hogy nem tudták kivárni, amíg a kenyér megkel, azért úgy sütötték meg. Innen ered a pászka evés szokása, amikor évente megemlékeznek erről a kivonulásról. Bárányt vágnak, keserű füvekből készítenek mártást, és azzal eszik az ostyát, a pászkát. Az igazi pászka persze nem ilyen cicomás. 
Jézus is megtartotta ezt az ünnepet az utolsó vacsorán. Sok keresztény ma jelképesen is érti a szabadulást. Ami a zsidóknak a rabszolgaságból való szabadulást jelentette, a keresztényeknek a bűnös életükből való megtérés, szabadulás a gonosz fogságából. Ezt imádkozzuk az Úr imádságában is: "

Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved, 
jöjjön el a te országod, legyen meg a te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is, 
mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma, és bocsásd meg vétkeinket, miként mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek,
 és ne vígy minket kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól, 
mert tiéd az ország, a hatalom és a dicsőség, mindörökké Ámen." 
Máté evangéliuma 6. rész 9-13. versek

8 megjegyzés:

  1. De szép színes ostyalapok, nem is láttam még ilyet 😀. Hol vetted? Nagyon finom lehet a tölteléke, mert fehér csoki és mascarpone csakis finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Coop- ban kaptam, de hallottam, hogy máshol is árulják.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az infót, felénk sajnos nincs Coop, de majd nézelődök...

      Törlés
    2. Auchanba szoktam venni 🙂

      Törlés
  3. Nagyon szép, én is csodálkozok hogy ilyen színeset lehet kapni? Nagyon finom lehetett!Coop-ba járok minden nap holnap nyomozni fogok:-))

    VálaszTörlés
  4. Köszi. Nyomozzál csak, remélem, sikerrel jársz.

    VálaszTörlés
  5. Nahát, igazán csodás és vidám lett! :-)

    VálaszTörlés