2021. január 4., hétfő

Chilis bab


Nagyon régóta várat már magára ez a bejegyzés. Három éve készítettem az első fűszerkeverékeket a blogra. Azóta többször főztem chilis babot, de soha nem került fel. Ezek a képek is hónapok óta lapulnak a gépen. Pedig a chilis bab finom, könnyen elkészíthető, és nem is drága. Hús nélkül is kiváló fehérje forrás, de mi szeretjük hússal.
Hozzávalók:
30 dkg darált hús
olaj
25 dkg száraz bab 
1-2 evőkanál fűszerkeverék
Elkészítés:
A babot előző este beáztatjuk, majd enyhén sós vízben puhára főzzük. Kevés olajon megpirítjuk a darált húst, hozzáadjuk a fűszert ízlés szerint. Általában 1-2 evőkanál elég, majd felengedjük  a bab főzővizével, kis főzés után a babot is beleöntjük, és összefőzzük. 



A fűszerkeverékek. Elöl a provance-i, hátul s chilis, és mellette a gyros. 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett, főleg így a saját fűszerkeverékeddel 😁. Mi is szeretjük, én konzerv kukoricát is szoktam beletenni 😀.

    VálaszTörlés
  2. Na, tényleg! Én is szoktam kukoricát beletenni, de elfelejtettem. Kösz, hogy figyelmeztettél.

    VálaszTörlés