2021. január 1., péntek

Malacsült, lencsefőzelék

 

Én nem hiszek a babonákban, a lencsétől nem lesz több pénzünk, de szokás ilyenkor ezt főzni, és tartjuk a hagyományt. A malacsülttől se várom, hogy előtúrja a szerencsét, de szeretjük, és az újév egy nyomós ok arra, hogy elkészítsek egy finom, omlós pecsenyét. Zsírt olvasztottam, benne elkevertem egy-egy mokkáskanál oregánót, kakukkfüvet, rozmaringot, őrölt borsot és köményt. Két gerezd reszelt fokhagymát, sót. Ezzel bekentem a húsokat, és egy éjszakára a hűtőbe tettem. Másnap olajozott tepsibe tettem őket, meglocsoltam egy kis borral, lefedtem alufóliával, és egy órát így sütöttem 200 fokon, majd levettem a fóliát, és pirosra sütöttem. Fél kg lencsét beáztattam, másnap átöblítettem. Adtam hozzá egy apróra vágott vöröshagymát, babérlevelet, két evőkanál reszelt zöldséget, őrölt köményt és felengedtem annyi vízzel, amennyi ellepi, és kuktában puhára főztem, majd berántottam. 

SOK JÓ FŐZŐCSKÉT KÍVÁNOK A JÖVŐ ÉVRE IS!

1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom ebéddel indítottátok az új évet! A babonában mi sem hiszünk, de ezeket az újévi finomságokat megenni azért nem olyan rossz :-) :-)

    VálaszTörlés