2020. június 16., kedd

Gyümölcskalács ribizlivel

Tulajdonképpen a jól ismert kevert sütivel van dolgunk, csak a szakácskönyv, ahonnan eredetileg vettem, ezt a hangzatos nevet adta neki: gyümölcskalács. Pedig nem is kalács. Már elfilozofálgattam az almás süti különböző elnevezésein is itt. Végül is nem a név, hanem az íz a lényeg, igaz? Abban nem is volt hiba, csak lesüllyedtek a szemek az aljára, pedig beliszteztem őket. 
Készült már sárgabarackkal is. 
Muffin alakban is süthetjük.
Vegyes "tölteléket" is kapott már.
Hozzávalók:

20 dkg margarin
25 dkg kristálycukor
6 tojás
20 dkg liszt+ a forgatáshoz
1 csomag sütőpor
1 evőkanál rum
fél kg ribizli 

Elkészítés: 
 Keverjük habosra a margarint, adjuk hozzá fokozatosan a cukrot, a tojást, a sütőporral elkevert lisztet . Addig kell keverni, amíg a cukor feloldódik, és végül a rumot is adjuk hozzá. Öntsük a tésztamasszát margarinozott, lisztezett közepes tepsibe, szórjuk rá a ribizlit, amelyet lisztben forgassunk meg előbb, hogy ne süllyedjen a tepsi aljára. Előmelegített, közepesnél melegebb, kb 200 fokos sütőben süssük meg. Ha feljött, mérsékelhetjük a hőfokot.
 Habkönnyű, nagyon finom sütemény.
Pataki Mária A vendégvárás ábécéje című 1982-es kiadású könyvéből vettem a receptet, csak sütőport is adtam hozzá, és kevesebb cukrot. Minerva Kiadó.

1 megjegyzés: