2018. november 30., péntek

Gyümölcsös pohárkrém kicsit diétás

 Ha nem kukkantok be valamelyik nap teller-cake oldalára, akkor teljesen elfelejtem, hogy nála láttam almás sütit mákkal. Biztos rosszul esett volna neki, hogy nem említem meg, hiszen nyilvánvalónak tűnhet, hogy onnan vettem az ötletet. Hát onnan vettem! Ő meg Gerditől. Utolsó pár előre fuss!
Azért nem teljesen ugyanolyan. Sőt! Egyáltalán nem. Csak a mákos almás ötlet jött tőle, egyébként az almás almás receptjét vettem alapul, bár kevesebb alma került bele. Aztán nem fogyott. Nem mintha nem lett volna nagggyon finom, csak éppen...szóval nem tudom. Amikor meg már szikkadt volt, akkor azért nem ettük. Végül is, hogy ne vesszen kárba, pohárkrém alapnak használtam a maradék szeleteket. Mit mondjak? Kár lett volna megenni az összeset! Így volt jó, ahogy alakult. A pohárkrém is ízlett!
Hozzávalók 
-a tésztához 3 dl-s bögrével mérve:
2 bögre finomliszt
1 csomag sütőpor
1/2 bögre xilit
Süssina édesítő1 csapott mokkáskanál szerecsendió
1 bögre házi joghurt
2 nagy evőkanál reszelt alma + fahéj
10 dkg darált mákElkészítés: 
Egy tálban a szárazat a szárazzal összekeverjük, majd mélyedést készítünk benne, és beleöntjük a joghurtban elkevert tojássárgáját. A reszelt almát ízesítjük, a masszához adjuk, a mákot is. Kis édesítőszerrel beállítjuk az ízét.  A fehérjéből habot verünk, és óvatosan beleforgatjuk.  Egy közepes tepsit megkenünk margarinnal, és megszórjuk liszttel. Beleöntjük a tésztát, és 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk, kb fél óra múlva mérsékeljük a hőfokot, és tűpróbáig sütjük.
-pudinghoz
1 csomag fehércsokis pudingpor
1 evőkanál xilit
süssina édesítő
5-6-7 dl tej
- Hulala
-meggyszemek
Összeállítás:
A maradék sütit kis kockákra vágjuk, és felét elosztjuk a poharakban. A pudingport elkeverjük 1 ek xilittel, csomómentesen elkeverjük a tejjel, és felforraljuk. Adunk még hozzá édesítőszert. Még forrón ráöntjük a sütire, néhány meggyszemet teszünk rá, újra süti, meggy, puding, majd a hab és végül egy-egy meggyszem díszítésnek. Én csak fél liter tejet használtam, így pont elég volt a poharakra, de több tejjel puhább lesz, így ezt javaslom.
Jó étvágyat!
Cukorbetegek a hulalát nyilván nem eszik meg róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése