2018. november 29., csütörtök

Töltött káposzta pulykahúsból barna rizzsel



Hagyományos, mégis kímélő. Egy régi recept újraosztva a karácsonyi menüsorból.

Hozzávalók:




90 dkg darált pulykacomb
10 dkg barna előgőzölt rizs
1 kis paradicsom püré
bors
1 kis hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 fej savanyú káposzta
fél kg apró káposzta
só nem kell bele!

Elkészítés:
A hagymákat lereszeljük. A hússal, borssal, 1 kanál paradicsompürével, rizzsel összekeverjük, és megtöltjük a leveleket. 



A nagyobbakat kettévágjuk, a kicsiket hagyományos módon töltjük. A lábos aljára apró káposztát teszünk, rá a töltelékeket, én levél nélkülit is hagytam. Befedjük apró káposztával, rátesszük a csontot és a bőrt.



Felöntjük annyi paradicsompürével elkevert vízzel, amennyi éppen ellepi, és legalább egy órán keresztül főzzük, amíg a rizs megpuhul. (saját recept)
A kettévágott levelek töltése:






3 megjegyzés:

  1. Most a képedet látva jól megkívántam a töltött káposztát! Karácsonykor biztos főzök én is nem maradhat ki a menüből:)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is biztos készül majd.

    VálaszTörlés
  3. Finom pulykahúsból is, volt már hogy én is kevertem a sertéshúshoz. Szép karácsonyi hangulat van már nálatok :-)

    VálaszTörlés