2017. május 25., csütörtök

Túrós táska leves

 Nem is emlékszem, hogy mikor ettem utoljára. Anyukám alföldi, tőle tanultam.  Ismerőseim közül senki nem is hallott róla eddig. Az interneten két receptet találtam, de a formázásuk más.
Egyszerű zöldséglevest főzünk. Én most a reszelt zöldségemet használtam  fel. Olyan jól termett a kert tavaly, hogy még mindig van belőle. 
Hozzávalók:
-leves: 
kb 1.5 l víz, 
1.5-2 evőkanál reszelt zöldség
zellerlevél
2 krumpli
borsó
(rántás)
-túrós töltelék:
13 dkg túró
fél tojás
petrezselyem zöld
só, bors
-tészta
1 tojás és annyi liszt, amennyivel közepesen kemény tésztát lehet gyúrni. Kis cipót formázunk belőle, és sodrófával vékonyra kinyújtjuk. Hat négyzetet vágunk belőle, és a közepükre halmozzuk a túrótölteléket, melyhez egyszerűen csak össze kell keverni a hozzávalókat. Feltekerjük. Eddig úgy néz ki, mint egy szaloncukor, de folytatjuk a formázást. 
 Két kezünk hüvelyk-és mutatóujjával megfogjuk a tészta csomag keskeny részét, és egyik kezünkkel jobbra, másikkal balra tekerünk rajta egyet, és utána befelé összenyomjuk. Ezt valószínűleg azért kell, hogy ne folyjon ki a túró. A forró levesbe dobjuk őket, és addig főzzük, amíg feljönnek a felszínre. A maradékból kis gombócokat formázunk, és szintén a levesbe főzzük. A leeső tésztadarabokból eperlevél készülhet.




2 megjegyzés: