2017. május 19., péntek

Fagyi szelet


M. Mártitól már van egy sütemény a blogon. Régi, jó barátnőm, és kiváló háziasszony. Még az 5. gyerekkel voltam várandós, amikor találkoztunk egy csendeshéten. Azóta tartjuk a kapcsolatot. Neki is van 5 gyermeke, már mind felnőtt ugyan, de még jönnek, ha tudnak. Mivel nagy a távolság lakóhelyeink között, egész napra megyünk egymáshoz, és viszünk egy kevés ennivalót: főételt és sütit is. Márti fantasztikusan főz, és a sütijei is nagyon finomak. Ez a fagyi szelet már felidézte a közelgő nyarat. Semmi fagyi nincs benne, de tényleg olyan, mintha azt ennéd.
Hozzávalók:
-tészta 
4 tojás
20 dkg porcukor
1 sütőpor
15 dkg darált dió
20 dkg liszt
10-12 kanál víz
-krém
3 tojássárgája
3 kanál liszt
2.5 dl tej
25 dkg margarin
15-20 dkg porcukor
-máz
3 tojásfehérje
15 dkg porcukor
Elkészítés:
A tésztához a tojássárgákat a porcukorral, darált dióval, 20 dkg liszttel, sütőporral és a vízzel összekeverjük, és kanalanként hozzáadjuk a felvert habot. Előmelegített sütőben tűzpróbáig sütjük. A krémhez elkeverjük a tojássárgáját, lisztet, tejet, felfőzzük, lehűtjük, és hozzáadjuk a margarint, porcukrot. Jól kikeverjük.
Megtöltjük a ketté vágott tésztát, a tetejére simítjuk a porcukorral, gőz fölött felvert fehérjét.
Bibliás elmélkedés:
"Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. És ha prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok. És ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom, szeretet pedig nincs bennem: semmi hasznom abból. A szeretet türelmes, jóságos; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a rosszat. Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal. Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr. A szeretet soha el nem múlik. ...Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három; ezek közül pedig a legnagyobb a szeretet."
1Korinthus 13,1-13.
A JÉGKRÉM ÁRUS
Ha teljes hitem van is, úgyhogy hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok. (1Kor 13,2)
6-7 éves koromban a jégkrém árus rendszeresen jött fehér kis teherautójával az utcánkba, és a jól ismert dallamot csilingelte. Ez a gyerekeknek vezényszóként hangzott, és azt jelentette, hogy a tízcenteseikből vehetnek jégkrémet. Távolról figyeltem őket, mert nálunk nem voltak jégkrémre költhető kallódó centek. Egy nap a bácsi odahívott magához, és megkérdezte, hogy az udvarunkban lévő kert az enyém-e. Mondtam, hogy igen, mire ő elárulta, hogy nagyon szereti a répát.

Ha adok neki néhány szálat, akkor ő ad jégkrémet. Persze rohantam a kertbe, kihúztam néhány répát, majd visszaszaladtam a jégkrémért. Jó darabig folytattuk a répa-jégkrém cserekereskedelmet. 
Később értettem meg, milyen rendes volt velem. Egyáltalán nem éreztette, hogy alamizsnát kapok, vagy olyan lennék, akit sajnálni kell. Tisztelettel bánt velem a barátaim előtt. Anélkül, hogy tudtam volna, Isten szeretetét közvetítette felém. 
A kegyelem egyszerű tettei segíthetnek egy rossz napot, sőt akár egy rossz gyermekkort átvészelni. Soha nem felejtem el a jégkrém árus ajándékát. Amikor valakit szeretünk, akkor Pál szavait visszhangozzuk: "ezek közül pedig legnagyobb a szeretet".

Imádság: Urunk, köszönjük azokat, akik a szeretetedet mutatták nekünk. Segíts, hogy Krisztus kezei és lábai lehessünk azok számára, akiknek szükségük van ránk. Ámen.
A részvét cselekedetei Isten szeretetét mutatják.
Grace Epperson (Michigan, USA)
IMÁDKOZZUNK OLYAN GYERMEKEKÉRT, AKIKNEK NEM JUT ELÉG ÉTEL!
(A Csendes percek című áhítatos gyűjteményből)

TÁMOGASSUNK ADOMÁNYAINKKAL OLYAN SZERVEZETEKET, AMELYEK RÁSZORULÓ CSALÁDOKON SEGÍTENEK!

ÖKUMENIKUS SEGÉLYSZERVEZET: segelyszervezet.hu
MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT: maltai.hu
REFORMÁTUS SZERETETSZOLGÁLAT: jobbadni.hu

1 megjegyzés:

  1. Ani, biztos nagyon finom ez a fagyiszelet! Nekem is van egy fagyiszelet receptem, kicsit másképp.
    Az elmélkedésed és a történet a jégkrémárusról nagyon megkapó, és mindig időszerű! :)

    VálaszTörlés