2014. március 3., hétfő

Egyszerű csirkesült



Ahol ilyen sok gyerek van, mint nálunk, ott tömbösíteni kell a családi ünnepeket, különben vég nélkül csak név-és születésnapozhatnánk. Így aztán egyik névnap előbbre kerül, a másik meg későbbre. Így ünnepeltük most a férjem névnapját egy kicsit később, az én születésnapomat meg annyival korábban, hogy a férjem nem is tudta. Azért nagyon szép csokrot kerített. 
Az ünnepi ebéd csontleves volt, egyben sült csirke, hurka, kolbász, rántott hús, rakott krumpli köret, rizs, vegyes saláta és sütemény. Majd szép sorjában bemutatom őket, most a csirkesültön a sor. Azért főzök ennyi mindent, hogy vihessenek a gyerekek. Nem mintha nem lenne nekik is, csak hát az "anyafőztje"...
Sajnos elfelejtettem lefényképezni a szárnyast sülés után, és mire észbe kaptam, már szétkapták az egészet. Így csak egy kis mellehúsa darabot örökítettem meg májjal. Rendszerint egy egész almát is teszek a csirke belsejébe, mert nagyon jót tesznek egymásnak. Nem használok különleges fűszereket, csak sózom a szárnyast. A bevásárlóközpontok húsait kell agyon fűszerezni, hogy a tapló ízt, ami a rossz minőségű tápoktól van, némileg elfedjük.  Ha jó helyről vásárolunk, akkor nem is kell. Az én hentesem pedig jó helyről szerzi be az árut. A család egyszer megérezte, hogy beszállítót váltott. Mentem is reklamálni. "Megérezték?"- csodálkozott, és megtartotta a régit is azután. 

Bibliás elmélkedés: 
A névnap a védőszentekre utal egyes felekezeteknél. Én viszont úgy látom a Bibliából, hogy Jézus Krisztus védelme mindenre elég. Benne a Mindenható Isten hajol le hozzánk. "Minden gondotokat Őrá (Istenre) vessétek, mert néki gondja van rátok." 
Nem azért tartjuk tehát a névnap ünnepet, hogy a védőszent segítségét hívjuk. Tulajdonképpen a névnap csak ok az együttlétre. 

3 megjegyzés:

  1. Sok finomságot főztél, nagyon finomak lehettek!

    VálaszTörlés
  2. Igen, elég jól sikerült minden. Férjem is ezt eszi a hét elején.

    VálaszTörlés
  3. A védőszentről még nem hallottam.eddig.
    Viszont érdekes,főleg az ószövetségben,hogy tudták a nevek jelentését és úgy adtak nevet az új babáknak.
    De a legfontosabb valóban az együttlét.:)
    Nálunk Dávid,Péter és Éva a gyerekeink neve. Amikor anno megszületett a lányom és kérdezték a nevét,és mondtam,megjegyezték,hogy jé,mindegyik bibliai név.
    pedig nem tudatosan választottuk így őket.És mégis.:)Ez a jó....:)

    VálaszTörlés