2024. október 6., vasárnap

Csalamádé 2024. Cukormentesen

 

Majdnem lemaradtam róla. Sokáig gondolkodtam, hogy egyáltalán készítsek-e csalamádét idén, mert a megszokott receptemmel a férjemnek savanyú. Aztán megláttam, hogy mennyibe kerül a piacon a kész savanyúság, és a kocka el volt vetve abból a szempontból, hogy LESZ csalamádé. Barátnőktől kértem receptet felöntőlével,  bloggertársaknál nézelődtem, hátha azok enyhébb ízűek. Végül is maradtam a  saját, bevált receptemnél, csak tettem hozzá fűszereket és egy dl forralt, lehűtött vizet. Már meg is kóstoltuk, férjem el volt ragadtatva. Hogy mik vannak?! 😊

Hozzávalók:


2 kg vágott káposzta
1 kg paprika
2 kg uborka
....
5 vöröshagyma, 
6-8 zöld paradicsom, 
2 zöld sárgadinnye, 
1 sárgarépa-ezek együtt 1,5 kg
.........
10 dkg só
10 dkg 1:4 édesítő (vagy négyszer ennyi cukor)
1 dkg borkén
5 g Na-benzoát (1 lapos evőkanál)
1 dkg forralt, lehűtött víz
1 teáskanál koriander mag, 
1 teáskanál fűszerkömény
3-4 babérlevél

Elkészítés: A káposztát szálasra vágva szoktam megvenni a piacon. Kicsit drágább, de nincs vele annyi gond. Az uborkát, a répát a paradicsomot és a dinnyét a robotgéppel legyalultam. A paprikát kicsumáztam, négyfelé és csíkokra vágtam. A hagymát felszeleteltem. A kis dinnyéből többet szoktam beletenni, de nem volt már a piacon, ez is csak sárgadinnye. Mindig görög került eddig a csalamádéba, remélem, nem lesz baj.
Egy nagy edényben mindent összekevertem, és két nap  múlva tettem üvegekbe. Közben is kétszer megkevertem. 


Vers:
Lukátsi Vilma: Egy csipet só
Egy csipet só szeretnék lenni,
nem asztaldísz a sótartóban,
hanem ott, ahol szükség van rá,
egy kicsivel több íz
a szóban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése