2023. március 2., csütörtök

Babos tészta

 

Kislánykoromban egy sváb származású család lakott a szomszédban. Tőlük hallottam először erről az ételről, de soha nem kóstoltam eddig. Náluk se, pedig össze-vissza ettünk a szomszédoknál. Emlékszem, volt egy néni, akinél sorban álltunk zsíros kenyérért, cserébe átküldött bennünket az ágyai alatt, hogy összeszedjük a port. Nála ettem először cukros-zsíros kenyeret is. Anyu csak akkor kent zsírt a kenyérre, ha pecsenyét sütött, úgyhogy nekem ritka csemege volt ez az egyébként olcsó megoldás a gyereksereg jóllakatására. Mi megengedtük magunknak a felvágottat vagy a sajtot is. 

Szóval ez a babos tészta első kísérlet, de nagyon jól sikerült. Valójában babpörkölt tésztával a koleszterindiétámba illeszthetően. Nem tudok pontos mennyiségeket írni. Körülbelül.
Hozzávalók:
20 dkg főtt bab
20 dkg penne tészta
1 hagyma
1 mokkáskanál fokhagymakrém
olaj
1 evőkanál őrölt piros paprika
mokkáskanál bors
Elkészítés:
A hagymát megtisztítjuk, felkockázzuk, és kevés olajon megdinszteljük. Lehúzzuk a tűzről, fűszerezzük, hozzáadjuk a paradicsomlét is, főzzük egy kicsit, majd összekeverjük a kifőtt tésztával és a babbal. Ízlés szerint sózzuk. Széles metélt járna hozzá, de abból nem kaptam durum tésztát, ami a férjem miatt jó a lassú felszívódása miatt. 




4 megjegyzés:

  1. Nálunk otthon rendszeresen készült babos tészta, ami szintén sváb eredetű, a családunk nagyon szerette, és a mai napig is szereti. Ameddig Anyukám élt, mindig ő - még régebben a nagymamám - készítette. Most pedig már én....
    http://katalin-konyha.blogspot.com/2011/02/babos-teszta.html
    A tiéd is finom lehet, bár teljesen másmilyen mint a miénk, de hát ahány ház, annyi szokás....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az igazság, hogy emlékezetből készítettem, és a paradicsomot azért adtam hozzá, mert maradt egy kicsi az üveg alján. Ha nem is autentikus, de nagyon finom volt. A tiedet is megnéztem, biztos finom az is. Elnézést a kései válaszért, de az a furcsa helyzet állt elő egy ideje, hogy telefonról egy csomó dolgot tudok intézni, a megjegyzéseket is engedélyezem, de hozzászólni nem tudok a saját blogomban csak asztali gépről.

      Törlés
  2. Nahát! Apukám szülei is svábok voltak, apu nem is tudott 7 éves koráig magyarul. De ilyen tésztát a mama sohasem készített. Remekül hangzik, én szeretem a tésztát és a babot is. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mint Katalinnak írtam, ez saját változatú babos tészta. Ti egyáltalán nem ismertétek?

      Törlés