2023. január 2., hétfő

Iglu/jégkunyhó torta. JÁTÉK!!!!!!!!!!!!!

 

Esik valahol a hó? Nálunk sajnos nem, és 12 fok volt. A legyek büszkén repkednek, kibújtak a jácintok, és bimbózik a magnólia. Tavaly is körülbelül így volt, cserébe még májusban is fáztunk. 

Nem hiszek az esőcsinálásban, bár imádkozni lehet és kell is érte, ugyanígy vagyok a havazással is. Ha már nem havazik sehol, akkor legalább a süteményes tálakon találjunk belőle egy kicsit. A játék címe:

HULL A HÓ, HULL A HÓ...

A feladat tehát az lenne, hogy olyan süteményt hozzanak a kedves bloggertársak, amiről a tél jut az eszünkbe. A szabályok a régiek: 

-régi recepttel is lehet jönni, csak újra kell osztani

-meg kell említeni, hogy ebben a játékban vesz részt a kedves bloggertárs (link ide)

-az e-mail címemre kérnék egy fotót és egy linket a bejegyzésről: agostonneani(kukac)gmail(pont)com

-nem kötelező, de örömmel veszem, ha megjegyzésben jelentkeznek

-határidő: január 15. vasárnap éjfél

Ezt a tortát a következőképpen készítettem.
Hozzávalók:
-piskóta
4 tojás
15 dkg cukor+  5 dkg a habba
35 dkg liszt

1 csomag sütőpor
1,5 dl olaj
1,5 dl tej
csipet só
kis citromlé
1 evőkanál rum
-krém:
2 csomag fehércsoki ízű pudingpor
7 dl tej
4 kanál cukor
10 dkg  fehércsoki
10 dkg vaj
-pillecukor
Elkészítés: A tojásfehérjét habbá verjük egy kis cukorral. A folyékony hozzávalókat a rum kivételével és a 15 dkg cukrot összekeverjük,  rászitáljuk a sütőporos lisztet, kis sót, majd robotgéppel addig kavarjuk, amíg kivilágosodik. 1-2 perc. Végül a rumot is beleöntjük, majd kisebb adagokban a habot. Kézi habverővel jól elkeverjük, és leszedjük az edény oldaláról is. Egy kis tepsiben (18x26 cm)és egy salátás kerámiatálban sütöttem előmelegítés után 180 fokon, és 10 perc után 160 fokra mérsékeltem a hőfokot. A tepsit hamarabb ki kellett venni. Tűpróba!


Hogy magasabb legyen az iglu, a téglalap alakú tortát a kör alakú alá tettem, és körbevágtam. A leeső darabok jók lesznek piskóta morzsának. Mivel a téglalap kisebb volt, mint a kör, a képen látható módon oldottam meg, hogy egyformák legyenek. Süthettem volna nagyobb tepsiben is, de nem gondoltam rá.
Amikor kész volt, kettévágtam,  és megtöltöttem a krémmel. 
Az előírásnak megfelelően elkészítjük a pudingot, de csak 7 dl tejjel, majd beletördeljük a csokit. Amikor hűlni kezd, beledolgozzuk a vajat, és elosztjuk a tortán. Nem kaptam kisebb pillecukrot, csinosabb lett volna kockákkal kirakni. Így viszont ollóval vágtam szét a darabokat. Az olló összenyomja, kézzel ki kell simogatni. Legközelebb magam fogom elkészíteni a pillecukrot, mert nem bonyolult. 
Szerény ajándékkal is készülök a nyertesnek, de addig is ezt a verset fogadják szeretettel:

Jánosházy György: Havasi tél

Alszik a medve, alszik a cserény.
Csak az éhes kis őzsuta matat
párálló, kékes orral és serény
patákkal a szikrázó hó alatt.

Alszik az erdő, alszik a fenyér.
Sok idő van még tavaszig.
Alszik a hegy, párnája hófehér,
a rongyos felhőkből egyre havazik.

puha vattájuk már mindent benőtt,
gyolcs rékliként tapad a mókuson,
amint elzsibbadt ágak közt oson.

fehér álomban állnak a fenyők -
de hósipkájuk fölött tintakék
az Isten arca, a csillagos ég.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a tortád, ügyesen megoldottad, hogy ilyen szép formája legyen. Finom is lehetett.
    Nagyon jó játékot találtál ki, ha már kint nincs hó, legalább a hangulat legyen meg 😊.
    Jövök majd játszani, már tudom is, hogy mivel...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ilyen gyors voltál. Várlak szeretettel.

      Törlés
  2. Nagyon mutatós finomságot készítettél! Játékos kedvedhez gratulálok jó ötlet!

    VálaszTörlés
  3. Szia Ani! Köszönöm az invitálást, feltétlenül hozok valamit. :-) Az iglud nagyon jópofa lett, egyszer Veronikának sütöttem egy hasonlót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem. Nagyon aranyos a kis pingvinekkel.

      Törlés