2022. június 27., hétfő

Sárgabarack lekvár rummal, levendulával

 

Szerintem a sárgabarack lekvár a királynő. Én legalábbis ezt szeretem legjobban. Sajnos saját fánk nincs, ezért piacon voltam kénytelen venni. Mint már az eperlekvárnál is írtam, dzsemfix-et használok. Tudom, hogy van benne egy kis gyümölcscukor, amit a férjem nem ehetne, de a barackban is. Azért 1:4 édesítővel próbálom enyhíteni a káros hatásokat. Mivel szeretek kísérletezgetni, most egyik üvegbe rumot öntöttem, a másikba pedig egy teáskanálnyi levendulaszirmot. Én ez utóbbit nem szeretem, de van a családban, aki igen. 

Rózsabarackból főztem, így a héját se kellett lehúzni, nagyon gyorsan elkészült, és fincsi lett. Jó lesz télen a fánkokba, de előbb is a palacsintába. Mert a bukta legjobb szilvalekvárral, de a palacsintához a sárgabarack lekvár illik legjobban. Más vélemény?

 A gyümölcsöt mosás után kézzel szétnyomkodtam, majd botmixerrel pépesítettem. Utána elkevertem az édesítőt a dzsemfix-szel, és az előírásnak megfelelően készítettem el. A levendulaszirmokra öntöttem a forró lekvárt, a rumot pedig egy másik üvegben a lekvárra. tető, fejjel lefelé 5 perc. Kamrapolc. Az 1:4 édesítőt nagyon édesnek találom, ezért sokkal kevesebbet szoktam használni belőle, mint az előírás. Most egy zacskó dzsemfix-hez csak 50 g-ot. Így is finom lett. 





3 megjegyzés:

  1. Finom ízesítésű lekvárokat főztél, milyen jó lesz majd palacsintába, sütikbe...
    Nekünk is kedvencünk a sárgabarack lekvár, de a befőzése nálunk még vissza van.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett és biztos finom ezzel az ízesítéssel. Szeretnék majd én is baracklekvárt is készíteni. Most meggylekvárt készítettem kevés rumaromát tettem bele kíváncsi leszek hogy milyen lesz?

    VálaszTörlés
  3. Katalin! Sok erőt a befőzéshez. Éva! Még nem is gondoltam arra, hogy a meggylekvárba is tegyek rumot, pedig kézenfekvő, hiszen rumos meggyet is szoktunk eltenni.

    VálaszTörlés