2019. december 11., szerda

Gyümölcsös csirkesült

 Néhány hete készült ez a csirkesült Évi óhajából. Szereti a gyümölcsös húsokat, bár például a meggyes mustáros csirkeszárnyakat nem kedvelte. Az almás vagy az almás boros már népszerűbb volt a család körében, de a pálmát egyértelműen  az őszibarackos viszi. Kuszkusszal 
és anélkül.
Most vegyes gyümölcskörettel sült egyben a csirke. Nagyon finom lett a köret is, és a húsnak is jót tett a locsolgatás.
Hozzávalók:
1 csirke
só,
1 teáskanál citrombors
1 mokkáskanál őrölt rozmaring
1 dl bor
2 kemény húsú körte
5-6 savanykás alma
1 datolyaszilva
6 szem szilva
2 marék nagyszemű szőlő
1 lila hagyma
Elkészítés:
A csirkét bedörzsöljük sóval és a fűszerekkel. Néhány órát állni hagyjuk. A tepsit megkenjük olajjal, és ráfektetjük a húst.  Az almát és körtét meghámozzuk, az alma közepét kivájjuk, néhányat feldarabolunk, és a képen látható módon elhelyezzük a hús körül. A szilvát,a szőlőt és a hagymát később adjuk hozzá. Meglocsoljuk a borral, és 250 fokra előmelegített sütőbe tesszük. Ha sülni kezd, mérsékeljük a hőfokot, és készre sütjük. Néha meglocsoljuk a húst. Bulgurral kínáljuk.








 Bibliás elmélkedés:
"Ne ítélj, hogy ne ítéltess!" (Máté ev. 7.1)

Már többször megfogott Isten ezzel az Igével. Amikor valakiről rosszat gondoltam, aztán meg kellett látnom, hogy bennem ugyanúgy megvan ez a bűn, hiba, mint abban, akit magamban megszóltam. 
A Karácsonyi menüsor mégis című bejegyzésemben elítélően szóltam egy külföldi szakácsnőről, aki tokúsan tálalta a pulykát. Mi, magyar háziasszonyok ilyet soha nem tennénk! - írtam. Aztán most döbbentem láttam, hogy a csirke combján ott maradt egy kis toll. Sajnálom, ez van. Én sem vagyok különb, pedig nagyon vigyázok, de mégis becsúszik néha egy kis hiba. Szóval jobb, ha szem előtt tartjuk azt az Igét, hogy
"Egymást magatoknál különbnek tartsátok!" (Filippi 2.)
3Semmit ne tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból, hanem alázattal különbnek tartsátok egymást magatoknál; 4és senki se a maga hasznát nézze, hanem mindenki a másokét is. 5Az az indulat legyen bennetek, ami Krisztus Jézusban is megvolt: 6mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, 7hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult; 8megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig. 9Ezért fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet adományozta neki, amely minden névnél nagyobb, 10hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és földalattiaké; 11és minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon meg simogatta a lelkemet ez a bibliai elmélkedés amit nagyon szépen köszönök.

    VálaszTörlés
  2. A hús gyümölcs párosítás nagy kedvencem! :) Ez az ige már korábban megfogott engem is, jó volt újraolvasni.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett a ropogósra sült csirke a sokféle gyümölccsel!
    A bibliai elmélkedésed nagyon tanulságos. Sokan vagyunk így, hogy ítélkezünk mások felett, pedig mi sem vagyunk jobbak. Nagyon jó, ha ezt be tudjuk látni, sajnos sokan nem.... pedig úgy biztos jobb lenne a világ....

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy szívetekhez szólt az Ige. Maradjunk is meg ebben!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet ezekkel a gyümölcsökkel. Gondolom véletlen írtál 25 fokot a süléshez?

    VálaszTörlés
  6. Szívembe talált az elmélkedésed.. És a gyomromba a recept, én is szeretem a húst gyümölccsel. :-)

    VálaszTörlés