2019. július 15., hétfő

Tejbegríz és a 2018. évi Közétkeztetési Szakácsverseny győztesei



Azok a jó menzás tejbegrízek! Soha nem lesz olyan, pedig nagyon igyekszem. Persze meg kellene kérdezni valakit, hogy mennyi vizet tesznek bele stb, stb. Én például semennyit, de biztos, hogy nemcsak az a baj. 
A gyerekek is rajonganak érte. Egészséges, nem egészséges? Szerintem igen, és nagy kedvenc. Egyik kedves férfirokon egyszer egyedül maradt a gyerekeivel. Neki kellett vacsorát főzni, és a csapat egyöntetűen tejbegrízt kért. Meg is főzte, a gyerekek azóta is emlegetik apa utánozhatatlan finomságát. Igaz, később kiderült, hogy az apró tarhonyát főzte bele a tejbe, de annyi baj legyen. 
Én így készítem:
Általában 1 liter tejből főzöm. 2 decinként adok 1 púpozott evőkanál búzadarát még hidegen (tehát összesen ötöt), és állandó keverés mellett felforralom, és főzöm egy kicsit. Van, aki tesz bele citromot, én csak a tejberizsbe, ha kapok biot.
A menzán kakaós cukorral szórták meg, én jobban kedvelem fahéjjal. Van, aki lekvárt önt rá, vagy egyszerűen csak megédesíti valamivel.
Egy református iskola menzáján óriási mennyiségben készül. A lent látható filmen 10 kg grízből főzik.  Főzőscsapata, a Reformator Culina 2018-ban első lett az iskolai menzák közötti szakácsversenyben. Nem véletlen. 
 Az oklevélen található igevers a következő:
"Istennek van hatalma arra, hogy minden kegyelmét kiárassza rátok, és bőségben éljetek, minden jó cselekedetre."(Biblia: Korinthusiakhoz írt 2. levél, 9. rész 8. vers)

A film végén elkészítenek egy nagyszerű menüt. Érdemes végignézni. 10 percnél kezdődik.
........
Étkezés előtti és utáni imádság:
Jöjj el, Jézus, áldj meg minket, mindennapi kenyerünket. Ámen. Aki ételt, italt adott, annak neve legyen áldott. Ámen

2 megjegyzés:

  1. Szerintem én vagyok az egyetlen aki nem ette meg a menzas tejbegríz.Nekem mindig volt benne egy furcsa utoize. És lehet ez zavart engem. De az itthon készült tejbegríz bármikor jöhet, kakaóval.:)

    VálaszTörlés
  2. Nem vagyunk egyformák. A tejbegrízek sem. :)

    VálaszTörlés