2015. szeptember 1., kedd

Raffaello torta SüniSütitől. Blogkóstoló.24. forduló



 A Habverő és fakanál blog írója a háziasszonya a 24. Blogkóstolónak, ahol bloggerek és bloggerinák egymás receptjeit próbálják ki. Még sosem vettem részt ebben a játékban, de nagyon tetszett. Örülök, hogy Sünit kaptam társul, bár először kivert a víz a sok finom torta láttán. Mivel én nem vagyok nagy sütős, féltem, hogy nem nagyon sikerül majd megfelelnem az elvárásoknak. Viszont éppen ezért vettem Istentől Süni blogját, mint kihívást.
 Bár a Shaun, a bárány tortát egészen biztos, hogy nem tudnám elkészíteni.
 Így a  Raffaello tortát választottam, mert egyszerűbbnek tűnt.



Hozzávalók:
- a piskótához 5 tojásos tortalap Kiskuktától 26 cm-es tortaformában.
- a krém eredetileg Konyhavirtuóz nyomán készült, de én kicsit variáltam.
250 gr fehér csoki
3 dl habtejszín
18 dkg margarin
25 dkg kókuszreszelék

5 dl habtejszín
1,5 csomag habfixáló

Dekoráció:
Raffaello golyók
1,5 dl habtejszín
fél csomag habfixáló
1 evőkanál cukor
dekorszívek
szeletelt mandula

Elkészítés:
Gőzfürdő fölött olvasztottam meg a csokit a tejszínben, és mivel nem jól figyeltem meg a receptet, a kókuszt is  beletettem az elején. A csoki nem olvadt, úgyhogy a margarin is belekerült. Végül minden szépen átforrósodott, a kókuszreszelék is meglágyult a végére, ahogy kell. Az többi habtejszínt felvertem a habfixálóval, és a kókuszos krémhez adagoltam kis részletekben.
A tortát három lapba vágtam, és megtöltöttem a krémmel. Az oldalára is került, és rányomkodtam a mandulát. 


A díszítést Noémi végezte. Nagyon szép lett szerintem, csak nem vertem fel eléggé a habot ezért a habrózsák kicsit összeestek. Az az igazság, hogy az összes maradék tejszínt, amit nem tettem bele a krémbe, egyszerre vertem fel, és sacc per kábé hagytam a díszítésre. Viszont kimaradt egy fél csomag habfixáló valahogy, úgyhogy ez lehet az oka.






2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépséges lett, gratulálok hozzá :D Remélem az ízére sem volt panasz ;)

    VálaszTörlés
  2. Nem bizony! De még sosem izgultam ennyit sütéskor. :)

    VálaszTörlés