2022. december 29., csütörtök

Birslikőr tejszínnel



 Idén nem készítettem gasztroajándékokat. Ezt a likőrt még november végén kezdtem el, és nem ajándéknak szántam, hanem az ünnepi asztalra. Aztán mégis lett belőle ajándék Horvátországi utunkkal kapcsolatban. Mint írtam ebben a bejegyzésben, elromlott az autónk, és a vejünk adta kölcsön a sajátját, hogy ne maradjunk itthon. Még hozzájuk elevickéltünk vele valahogy, de hazafelé már Budapesten leállt, és vonattal voltunk kénytelenek hazajönni. A szomszéd fiatalember hozta haza trailerrel a kocsit, és nem fogadott el egy fillért sem a benzinköltségen kívül. Tanakodtunk, hogy mitévők legyünk, hogyan köszönjük meg neki mégis. Így hát karácsony előtt felkerestük őket néhány könyvvel, evangéliumi naptárral, kávéval. Még sosem voltunk náluk, mert a covid miatt nem látogattuk meg őket a költözéskor, aztán meg elmaradt. Egy órácskát maradtunk, és nagyon kellemesen éreztük magunkat pedig egy generáció választ el bennünket. Hiába, rokonlelkeknél az életkor nem számít. Én ritkán iszom alkoholt, a Limoncello-val tettem kivételt legutóbb, most sem akartam semmit elfogadni, amíg ki nem mondták a bűvös szót: Limoncello. Na, jó, ittam egy pohárkával. Nagyon finom volt. Lehet, hogy legközelebb azt is megpróbálom házilag. A birslikőrből aztán felajánlottam nekik egy üveggel, örömmel fogadták. Tényleg finom is lett. Nem is túl bonyolult.
Hozzávalók:
3 nagy birsalma
fél citrom leve
7,5 dkg barna nádcukor és fehér kristálycukor keveréke
1,5 dl víz
2 dl vodka
1 dl tejszín

Elkészítés:
Az almákat megmossuk, meghámozzuk, és nagy lyukú reszelőn lereszeljük. A citromlével, a nádcukorral és a vízzel elkeverjük, és forrástól számítva 15 percig főzzük. Ha kihűlt, hozzáadjuk a vodkát. 10 nap érlelést ír a recept, de én majd egy hónapig tartottam az üvegben, néha megrázogattam. Aztán a férjem krumplinyomóval jól kinyomta belőle a levet, majd átszűrtem, és elkevertem a tejszínnel. Azonnal fogyasztható, de tapasztalatom szerint jobb, ha így is áll néhány napot. Nem áll el sokáig a tejszín miatt, de ezt a kis mennyiséget hamar el is lehet tüntetni egy baráti társaságban.
Recept innen.

Füle Lajos: ÚJJÁTEHET
Gond, pénz, siker, volt is, nem is.
Újul az év...Újulsz te is?
Kívánod-e? ISTEN veled!
Ő téged is újjátehet.

1 megjegyzés:

  1. Idén készítettem először birslikőrt, de nem tejszínnel - pedig a krémlikőröket én is szeretem. Feltétlenül ki fogom próbálni!
    Békés, boldog új évet kívánok boldogságban egészségben!

    VálaszTörlés