2017. június 9., péntek

Bodzavirágos csokoládétorta bodzás limonádéval

 Miért nem nyílik a bodza egész évben? Milyen szép lenne, ha még a hó alól is gyűjthetnénk virágokat, és forró teába márthatnánk! Most limonádéval csinálom ugyan ezt, de sajnos már nem sokáig. Addig is szárítok egy kevés virágot, de télre biztosan nem marad. Idén is készítettem bodzaszörpöt, hagyományosat és levendulásat is, a visszamaradt virágszirmokat pedig tortakészítésnél használtam fel. Na, jó, csak ennyit, amennyi a képen látható. Nem baj, ha egy kis szirup is megy vele, annál kellemesebb az íze. Csak a szirmok kellenek a lehető legkevesebb szárral. A recept ugyanaz, mint itt, csak a narancshéjat bodzavirágra cseréltem. 

 Hozzávalók:
150 gr csokoládé
10 dkg liszt
3 tojás
Kb fél csomag sütőpor
1 dl olaj
1 evőkanál cukor
kb két evőkanálnyi bodzaszirupos virágszirom

Elkészítés:

1 dl olajba beletördeltem a csokoládét, és meleg víz fölött megpuhítottam.
A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját kikevertem a cukorral. Hozzáadtam az olajos csokit, a bodzavirágot, a sütőporos lisztet. A fehérjét habbá vertem és óvatosan beleforgattam. Közben előmelegítettem a sütőt 200 fokra. Egy 22 cm-es tortaformát kibéleltem sütőpapírral, és abban sütöttem meg. Kb 20 perc után 150 fokra mérsékeltem a hőfokot. Tűpróbáig sütöttem. Önthettem volna rá egy kis bodzapudingot, de így éppen jó volt uzsonnára.

Bodzás limonádé ezúttal citromdarabokkal.

2 megjegyzés: