2019. szeptember 14., szombat

Rozmaringos kacsacomb citromborssal

 Még talán sosem készítettem kacsát. Legalábbis az utóbbi 20 évben biztosan nem. Elég drágának találtam, de most jó áron láttam, és vettem két combot a lányoknak. Nem is az volt a kérdés, hogy mi legyen belőle, mert tudtam, hogy sütni fogom őket. Inkább az, hogy hogyan. Nem kerestem recepteket, magam találtam ki ezt a fűszerezést. Juci lányomtól kaptam citromborsot, rozmaring meg nőtt a kertben. 
Hozzávalók:
2 kacsacomb

egy mokkáskanál citrombors
2-3 szál rozmaring levele
olívaolaj
bor
krumpli
A másik oldala szép piros.
 Elkészítés:
A combokat besózzuk, beledörzsöljük a citromborsot, rászórjuk a leveleket, kis olívaolajat öntünk rájuk, elkenjük, és egy éjszakára hűtőbe tesszük őket.
Másnap egy serpenyőbe öntünk még olajat, beletesszük a combokat, mindkét oldalán megpirítjuk, öntünk rá egy kis bort, és fedő alatt elkezdjük párolni. Kicsit később bevagdossuk a hájat, hogy kiadja a zsírját, ami majd kiváló vacsora lesz friss barna kenyérrel. Amikor kezd puhulni, levesszük a fedőt, és pirosra sütjük. Közben 4-5 szem hasábba vágott krumplit sütünk mellettük. 

U.I. De készítettem, teljesen kiment a fejemből. Hiába, több mint 700 recept van már fenn a blogon.  
https://korsocska.blogspot.com/2016/11/pecsenyekacsa-pirosra-sutve-pityokas.html
Bibliás elmélkedés:
"Kacsa"- mondják az álhírre, és ebből van mostanában elég sok. Csak kapkodjuk a fejünket. melyik forrásnak hihetünk? Ki mondja meg az igazat? 
Ismerik a körbesúgós játékot? Úgy kell játszani, hogy a játékosok kört alkotnak, és a kör egyik szélén valaki súg a szomszédja fülébe valamit. Mondjuk azt, hogy Isten. Mindenki tovább súgja a szomszédjának, és mire végére ér, az lesz belőle, hogy Sátán. A betűk hasonlóak, mégis egészen más.
Vagy a kabátlopásos történetet? "Hallotta, hogy Kovács úr kabátlopásba keveredett?" "Hogyne! Az ő kabátját lopták el!"
Egyszer megkértem a gyermekeimet, hogy mondják el nekem, mi jut eszükbe a hazugságról. "Nem mind hazugság, ami nem igaz." - hangzott az egyik válasz. Például az, hogy 185+583=602 nem igaz, de nem hazugság. Van, amikor azt hisszük, hogy igazat mondunk, de nem igaz, ez lehet tévedés. Az a hazugság, ha szándékosan állítunk valótlant." Tovább beszélgettünk, és kiderült, hogy azért hazudnak emberek, hogy egy bajt elkerüljenek, magasabb posztra jussanak, karriert érjenek el. Tizenévesek voltak ekkor. Elég kielégítő válasz, azt hiszem.
"Felebarátodról hamis tanúbizonyságot ne tégy!" - hangzik a Tízparancsolatban, vagyis ne hazudj. És ez a parancsolat együtt szerepel a Ne lopj!, Ne ölj! tiltással, pedig nem tűnik olyan nagy horderejűnek. Mégis az. A hazugság, a rágalmazás az Újszövetségben is együtt szerepel a paráznákkal, istengyűlölőkkel, gyilkosokkal. Méltók a halálra. Miért is? 
Talán azért, mert sok tragédia származik a hamis tanúskodásból. Valakinek elvész a jó híre, már nem vásárolnak tőle, ha kereskedő. Házasságok mehetnek tönkre, rokoni kapcsolatok romolhatnak meg egy-egy valótlan állítás miatt.
"Továbbá, Atyámfiai, amik csak igazak, amik csak tisztességesek, amik csak igazságosak, amik csak tiszták, amik csak kedvesek, amik csak jó hírűek; ha van valami erény és ha van valami dícséret, ezekről gondolkodjatok...és a békesség Istene veletek lesz." (Filippiekhez írt levél 4. rész 8.vers)

3 megjegyzés:

  1. Finom a kacsacomb, de tényleg nagyon drága! Én is csak nagyon ritkán veszek. Nagyon guszta lett a tiéd, a fűszerezést szerintem nagyon jól eltaláltad, így a lányoknak biztos nagyon ízlett :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta és finom lehet a kacsacomb. Ez a sült az én konyhámban sem fordul meg gyakran:-)) Elmélkedésed szeretem olvasni !

    VálaszTörlés