2017. november 8., szerda

Fűszeres sütőtök ital 2.

 Mire jó, ha az ember lánya a városban jár? Például arra, hogy ilyen szép leveleket találjon a szakrendelő előtt. Az egész faluban hiába kerestem vörhenyes lombú fákat. Mostanra már kopaszan állnak mind. 
A piros bogyóknak semmilyen szerepük sincs a recept szerint, de sajnáltam volna ott hagyni őket. 
Nagyon zavart az előző sütőtök ital színe és állaga, bár az íze pompás volt. Kikísérleteztem hát egy másik shake-et, és elmondhatom, hogy megérte a fáradságot. Ennek az íze is, állaga is, színe is megfelel a kívánalmaknak.  
Hozzávalók:
6 dl tej
2 csésze sült tök
10 szem szegfűszeg
1 teáskanálnyi tört fahéj
1/4 szerecsendió törve
10 szem apróra vágott dió
darabka gyömbér (10 ft-os nagyságú)
1 evőkanál méz

Elkészítés:
A tököt feldaraboljuk, kivájjuk a magját és a rostos részét, majd 200 fokon megsütjük.

 A tejet felforraljuk a fűszerekkel és a dióval együtt, 10-15 percig főzzük, majd lehűtjük. Átszűrjük, hozzáadjuk  a mézet, a sült tököt és botmixerrel pépesítjük. Poharakban tálaljuk.


Ez már majdnem olyan, mint a KFC-ben.:)
Bibliás elmélkedés:
Csodálatosnak találom a Prédikátor könyvében (Biblia) ezeket a sorokat az öregedésről.
1Gondolj Teremtődre ifjúságod idején, míg el nem jönnek a rossz napok, és el nem érkeznek azok az évek, melyekről ezt mondod: nem szeretem őket! 2míg el nem sötétedik a nap világa, meg a hold és a csillagok, és újra felhők nem érkeznek az eső után. 3Akkor reszketni fognak a ház őrizői, támolyognak az erős férfiak; megállnak az őrlő lányok, mert kevesen vannak, és elhomályosulnak az ablakon kinézők. 4Bezárulnak az utcára nyíló ajtók, elcsendesül a malom zúgása. Fölkelnek a madárszóra is, és elhalkul minden énekszó.5Még egy kis emelkedőtől is félnek, és ijedeznek az úton. A mandulafa kivirágzik, a sáska nehezen vonszolja magát, és mit sem ér a fűszer, mert elmegy az ember örök otthonába, és az utcán körös-körül siratók járnak.6Végül elszakad az ezüstkötél, összetörik az aranypohár, a korsó eltörik a forrásnál, és a kerék belezuhan a kútba. 7A por visszatér a földbe, olyan lesz, mint volt, a lélek pedig visszatér Istenhez, aki adta. (12. fejezet)


A Csendes percekben olvastam: "Ha egész életünkben ápoljuk az Istennel való kapcsolatunkat, segíthet, hogy emlékezzünk az Ő hűségére a próbatételek között: rákbetegség, összetört kapcsolatok, valamely szerettünk halála."(bővebben  itt)











4 megjegyzés:

  1. Korán reggel jó volt ez a finom ital és hozzá ezek a szép gondolatok köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet, és most a színe is gyönyörű lett :-) Szép a tálalásod is a színes levelekkel!
    Én is mindig gyűjtögetek az utcán, faleveleket, vadgesztenyét, tavasszal és nyáron a fűben nyíló gyermekláncfűt, stb... mint az óvodások :-) körül is szoktam nézni, nem lát-e ismerős :-) Nem tudom mit gondolnak az emberek, ha meglátnak így szedegetni, de ha észe veszek valami hasznosat, akkor felveszem, mert szeretem a természetes kiegészítőket, amik jól jönnek a "kompozícióimhoz" :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éppen így voltam én is. Először csak a lehullott leveleket szedegettem, de aztán a bokorról is hiszen úgy is leesik.

      Törlés