2017. április 28., péntek

ÜNNEPEK, JELES NAPOK! Játék. Süssünk piros-sárga süteményt pünkösdre! Pünkösdi lángok



Már kétszer hirdettem meg játékot pünkösdre. Először flambírozott ételeket kellett készíteni a lángnyelvekre emlékezve. Összefoglaló itt. Aztán aranygaluskát kértem. Összefoglaló itt
Ez az ünnep eléggé elhanyagolt, főleg a népi hagyomány oldalát ismerik az emberek, pedig a keresztény világ egyik legfontosabb eseménye zajlott ekkor 2000 évvel ezelőtt. Isten elküldte a Szent Lelkét, aki által láthatatlanul van jelen a világban. Jézus tanítványaira lángnyelvek alakjában szállt le, de ez olyan láng volt, amely nem égetett. A piros-sárga szín tehát a lángnyelveket jelképezi, és bevallom, hogy amerikai szokást szeretnék meghonosítani ezzel. Bár a református templomokban eddig is csak pünkösdkor tettek fel piros textilt, de ez a mozgalom például, hogy "viseljünk piros színt pünkösdkor!" nem ismert nálunk. A pinteresten nézelődve bukkantam lángnyelv alakú sütikre. Később megpróbálkozom ezekkel is.


Süssünk tehát piros-sárga süteményt, vagy készítsünk desszertet!
Határidő: május 28. vasárnap
Egy képet és egy linket kérek az agostonneani@gmail.com címre. Kérem, hogy a bejegyzésben tüntessék fel, hogy ebben a játékban játszanak. Ha valakinek nincs blogja, akkor a facebook oldalán is közzé teheti.
.......
Pünkösdi lángok desszert
A tálcán lévő desszerthez az alap bármilyen muffin recept. A blogon több is van. Én most kakaós muffint használtam, és sárga krémet tettem rá. Eper díszíti.
 Sárga krém:
1 tejszínízű pudingpor
3 dl tej
5 dkg vaj
cukor
vanillincukor
3 tojássárgája
A pudingot a cukrokkal elkeverjük, kis tejet adunk hozzá, ha csomómentes, akkor elkeverjük benne a sárgájákat és felfőzzük a szokott módon. Kicsit hűtjük, és a vajjal gazdagítjuk.


7 megjegyzés:

  1. Csodálatos az összefoglaló, a játék, a képek. Biztosan számíthatsz rám. ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Várlak szeretettel. A keksz-sorozatba éppen belefér.

      Törlés
  2. Nagyon jól néznek ki az epres desszertjei, amiket készítettél!
    Én is megpróbálok jönni, majd valamit kitalálok :-) Azon a napon, mikor lejár a játékod határideje, lesz nekem a szülinapom :-)

    VálaszTörlés
  3. Ó, arra (is)érdemes valamit kitalálni!:)

    VálaszTörlés
  4. Örülök az újabb játéknak! Már gondolkodom is. :D

    VálaszTörlés
  5. Mióta észrevettem a játékod azóta gondolkodom hogy mit találjak ki? Remélem a határidőre kiötlök valamit:-)) Nagyon mutatós és finom lehet a poharas desszerted!

    VálaszTörlés
  6. Melinda, Éva! Biztos lesz egy jó ötlet! Nagyon várom.

    VálaszTörlés