2017. augusztus 15., kedd

Csalamádé kis dinnyével


Ahelyett, hogy hálát adnék Istennek, amiért a kert ontja a zöldséget, gyümölcsöt, azon kesergek, hogy már megint befőzni kell. Múlt hét kedden négy félét raktam el. Zöldbabot, szilvabefőttet, csalamádét és paradicsomlét. 
A csalamádé magától alakult. Nem is igen terveztem. Volt még egy csomó nagy méretű uborka, összegyűlt jó adag zöldpaprika. Zöld paradicsom bőven volt a kertben, hagyma is. Káposztát és kis dinnyét kellett venni. Megkértem a férjemet, hogy hozzon fél kg dinnyét, de rosszul értette, és másfelet hozott. Először nem tudtam, hogy mit kezdjek ennyivel, de aztán úgy döntöttem, hogy kétszer annyit készítek, mint terveztem. Már tettem el idén csalamádét, de abban nem volt kis dinnye. Azokat a képeket a régi receptemhez tettem fel, lecserélve az eredeti fotókat. A mostaninál kicsit felbillentek az arányok, kevesebb a káposzta, a paradicsom, több a dinnye, de így is nagyon finom volt. Mivel kiváló Lux robotgépem van, a szeleteléssel nem kellett nagy erőt kifejteni. Hamar kész lett az egész. 

Az eredeti recept hozzávalói:
1.5 kg káposzta
1.5 kg paprika
1.5 kg uborka (nem kígyó)
1.5 kg zöld paradicsom
6 nagy fej hagyma
40 dkg cukor
10 dkg só
1 evőkanál tartósító
3 dl 20 %-os ecet
1 dkg borkén (én 1 evőkanállal tettem bele)
A hozzávalókat legyaluljuk,(az uborkát és a dinnyét nem hámozzuk), egy nagy tálban összekeverjük 40 dkg cukorral, 10 dkg sóval, egy evőkanál tartósítószerrel, és 1 dkg borkénnel, hogy ne barnuljon be. Hozzáöntünk 3 dl 20%-os ecetet is. Egy napig állni hagyjuk, néha megkeverjük, majd másnap üvegekbe szedjük, és betesszük a kamrába. Még tavasszal is jó.
Én nem nagyon szeretem a paradicsomot és a dinnyét sem benne, ezért növelni szoktam a 6 kg-n belül az uborka és káposzta arányát, de ez ízlés dolga.

4 megjegyzés:

  1. Finom lehet, én mindent szeretek benne, de talán mégis legjobban a káposztát :-)

    VálaszTörlés
  2. Hálás leszel újra télen, hogy tele a kamra polc. Nagyon ügyes vagy és kitartó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, télen biztosan nem gondolok a munkára, ami vele volt.

      Törlés