2021. szeptember 22., szerda

Darált paprika télire

 

Nagyon jól használható ez az ízesítő minden ételbe, amibe tennénk paprikát: gulyás, pörkölt, húsos tészta hozzávalója lehet, de számításba kell venni  a sótartalmát, ami nem kevés. 1 kg paprikához 20 dkg só. Nagyon fontos, hogy asztali sót használjunk. A most divatos ilyen-olyan sók nem biztos, hogy megfelelően tartósítják. A recept különben nagyon egyszerű, csak le kell darálni húsdarálón a paprikát, és összekeverni a sóval. Nem kell dunsztolni, csak hidegen töltjük meg az üvegeket. Sterilizált kis üvegekben sokáig eláll. Ajándéknak is kiváló. 

Pritamin paprikát használtam néhány paradicsompaprikával.

Vers:
Lukátsi Vilma: Egy csipet só
Egy csipet só szeretnék lenni,
nem asztaldísz a sótartóban,
hanem ott, ahol szükség van rá,
egy kicsivel több íz
a szóban.

4 megjegyzés:

  1. Milyen szépen sorakoznak a teli üvegeid! Ilyet mi is rendszeresen használunk, Apukám erőset is szokott csinálni 😂.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem bírom az erőset, így aki akar, tesz bele külön.

      Törlés
  2. Ezt már régebben én is elkészítettem abban az időben mikor zellert is tettem el ilyen módszerrel! Finom megtartja az aromáját a sóban, szépek lettek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Darált zellert sóban? Még nem is hallottam.

      Törlés