2020. július 13., hétfő

Gyömbéres rebarbara lekvár ribizlivel

 Nagyon szeretjük a rebarbarát, bár eddig csak szószt készítettem belőle, és süteménybe használtam. Valójában mindenben lehet vele helyettesíteni az almát, csak vigyázva, mert nagyon savanyú. A kertünkben is terem idén. Csak a szárát használjuk fel, miután lehántottuk róla a külső, gyönyörű héját.
 Hozzávalók:
1/2 kg rebarbara szár tisztítva
1 dl víz
20 dkg cukor
diónyi reszelt gyömbér
citromlé
egy marék ribizli
2-3 kávéskanál dzsemfix
 Elkészítés:
A feldarabolt szárakat a vízzel és a gyömbérrel feltesszük főni. Amikor megpuhult, hozzáadjuk a cukrot, és botmixerrel pépesítjük. 
 Visszatesszük a tűzre, belekeverjük a kis cukorral elkevert dzsemfixet, egy evőkanál citromlét, az utasításnak megfelelően főzzük egy kicsit, majd a ribizlivel is elkeverjük. Üvegekbe töltjük, öt percre fejre állítjuk. Kaláccsal, kenyérrel vagy fánkkal fogyasztjuk.

 Először nem tettem bele ribizlit, mert több receptet megnéztem, és nem írták. Sajnos ilyen lett a színe, de mitől is lett volna olyan pirosas, mint itt és itt láttam. (Nem írok linket). Szerintem csaltak, mert a rebarbara ilyen zöldes lesz főzés után. Nagyon nem tetszett, ezért kinyitottam az üvegeket, és egy kis ribizlivel meg plusz cukros dzsemfix-szel megbolondítottam. A ribizlit áttörtem, néhány szemet pedig egészben hagytam. Újra forraltam, és fejre állítottam. A  képen sütőben sült fánkkal látható, melyet Noémi készített. Kalácstésztát adagolt ki így


Rebarbarával készült ételek, sütik.(katt a kék szövegre)

1 megjegyzés:

  1. Úgy látom jót tett neki a ribizli, szép színe lett. Biztos finom, pikáns ízű!

    VálaszTörlés