2019. április 18., csütörtök

Tormás-boros pecsenye

 Mit főzzünk húsvétkor, ami hagyományos, mégsem unalmas? 
Nincs válaszom, de ezt a husit a tavalyi Vidék Íze különszámban láttam meg, és azonnal beleszerettem. Nem éppen hagyományos hacsak a tormát nem vesszük annak.  Hálás, mert csak bele kell rakosgatni a tepsibe, és magától elkészül. 
Hozzávalók: 
80 dkg sertéscomb
4 vöröshagyma
babérlevél
1 evőkanál méz
fél dl ecetes torma
4 dl száraz fehérbor
zöldbors
zsír

Elkészítés:
A húst egy centi vastagságúra felszeleteljük, sózzuk, és jó vastagon megkenjük tormával, amiben elkevertük a mézet. Kizsírozzuk a tepsit, belerakjuk a húsdarabokat, mellé a cikkekre vágott hagymát, babérlevelet, durvára tört borsot. Alufóliával lefedjük, és sütőben 180 fokon másfél óra alatt átsütjük. A végén levesszük a takarást, és nagy fokozaton rápirítunk. 

Több tormát és mézet, de kevesebb bort teszek hozzá legközelebb. Hamarabb leveszem a fóliát, egyébként melegen ajánlom mindenkinek, nagyon ízlett a családnak.



Füle Lajos: Értem
Voltam Tamás, kételkedő,
Simon Péter, hűtlenkedő,
Barabbás is, halál fia...
Értem kellett meghalnia (Jézusnak)!

1 megjegyzés: